Er is momenteel veel te doen over de overlast die het verhuren van je woning kan veroorzaken. Airbnb lijkt zich hier van bewust en kondigt aan de buren meer te gaan betrekken bij de woningverhuur. Airbnb hoopt hiermee het probleem op te lossen dat buren nergens met hun klachten terecht kunnen en er niets aan gedaan wordt als ze klachten hebben.
Hier het officiele persbericht van Airbnb:
“We are proud to have built a respectful and compassionate community. Most Airbnb hosts are sharing the home they live in and we give them tools they need to only welcome respectful travelers. If issues do arise, we work with our community to try and resolve them. In the next month we are planning to start offering a new feature on our website that will enable neighbors to register a complaint directly to our customer service team for follow up. We will have more details when we formally launch the product in the coming weeks.”
Airbnb komt met een team dat meteen ingrijpt als buren een hulplijn bellen om overlast te melden. Het zal gaan om een soort “kliklijn” die je kan bellen wanneer er iets niet goed gaat, of wanneer er overlast plaats vindt. Met deze nieuwe optie hoopt Airbnb de buren tegemoet te komen.
Om overlast zoveel mogelijk te voorkomen, geven wij altijd als advies om je buren in te lichten. Geef hen eventueel ons nummer, zodat zij ons kunnen bellen wanneer er overlast plaats vind.